Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

poniedziałek, 18 kwiecień 2016

Wycieczka Lwów - Przemyśl 08 - 10. 04.16r

Grupa 46 słuchaczy sekcji turystycznej WUTW udała się na kolejną wycieczkę. Trasa wiodła nowymi autostradami z Wągrowca do miejsca noclegu w  Wapowcach w powiecie przemyskim. W sobotę z samego rana pojechaliśmy do jednego z najpiękniejszych miast w Europie, wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO królewskiego Lwowa. Te kilkanaście godzin spędzonych w tym uroczym mieście nie wystarczyło na zobaczenie więcej, ale udało nam się poczuć atmosferę Kazimierzowskiego Lwowa. Zwiedziliśmy katedrę łacińską, ormiańską, cerkiew grekokatolicką, kaplicę Boimów. Podziwialiśmy barokowy wystrój Opery. Pokłoniliśmy się prochom wielkich Polaków na Cmentarzu Łyczakowskim, oddaliśmy hołd obrońcom Lwowa na Cmentarzu Orląt. Krasiczyn – kolejny cel naszej wędrówki, jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego renesansu powitał nas wiosenną aurą. Zamek, siedziba rodów Krasickich, Potockich i Sapiehów zachwycił nas swą potęgą, ale i dobrze prowadzonymi trasami zwiedzania. Urzekł nas zamkowy park krajobrazowy. Kolejny etap to piękny Przemyśl z renesansowym rynkiem, barokowymi świątyniami. Obejrzeliśmy Zamek Kazimierzowski, forty okalające miasto – twierdzę. Po zwiedzeniu ekspozycji dzwonów i fajek podziwialiśmy z tarasu widokowego panoramę miasta. Obiad w drodze powrotnej zjedliśmy w Radymnie, a do Wągrowca dojechaliśmy przed świtem w poniedziałek.