Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

wtorek, 17 lipiec 2018

Wycieczka do Białegostoku

W dniach 27 i 28 maja 2018roku czterdziestu dziewięciu aktywnych słuchaczy WUTW uczestniczyło w bezpłatnej wycieczce do Białegostoku. Był to wyjazd kulturalno – naukowy, współfinansowany z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Po dotarciu do Hotelu Turkus i wspólnej obiadokolacji udaliśmy się do Opery i Filharmonii Podlaskiej – Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku na musical ,,Upiór w operze”. Oglądając spektakl zostaliśmy wprost zauroczeni nowoczesną sceną, 21 razy zmieniającą się scenografią, wspaniałą grą aktorów i mistrzowskim występem chóru i orkiestry. W tym widowiskowym i wzruszającym spektaklu zaangażowanych było 130 osób. Następnego dnia po śniadaniu i wymeldowaniu z hotelu udaliśmy się do Pałacu Branickich, obecnej siedziby Uniwersytetu Medycznego. Spacerując po ogrodach dotarliśmy do Katedry Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Zwiedziliśmy też największą cerkiew prawosławną w Polsce, Cerkiew Świętego Ducha oraz dworzec kolejowy. Wyjechaliśmy z Białegostoku z nadzieją, że wkrótce na Podlasie wrócimy. Ostatnio zmieniany wtorek, 17 lipiec 2018 13:52