Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

poniedziałek, 23 lipiec 2018

Wycieczka na Węgry i do Brna

W połowie czerwca 2018 r. sekcja turystyczna WUTW zorganizowała dla 73 osób wycieczkę autokarową na Węgry i do Brna. Pierwszym punktem zwiedzania był Esztergom, gdzie nad wzgórzem zamkowym góruje Bazylika – największa świątynia na Węgrzech. Tu w 1991r. modlił się Papież Jan Paweł II. Pomnik za świątynią przypomina o koronacji i przyjęciu chrztu w 1000r. przez I króla, późniejszego św. Stefana. Esztergom jest miastem partnerskim Gniezna. Panoramę Zakola Dunaju obejrzeliśmy z dawnej rezydencji królewskiej w Visegradzie. Natomiast w Szentendre zwiedziliśmy Muzeum Marcepanów. Zakwaterowanie oraz posiłki mieliśmy zagwarantowane w hotelu Polus. W kolejnym dniu zwiedzaliśmy z przewodnikiem Budapeszt: Bazylikę z relikwiami św. Stefana, Wzgórze biskupa Gelerta /męczennika/.  Przespacerowaliśmy przed Parlamentem i przez Plac Bohaterów. Kolację spożyliśmy przy muzyce cygańskiej, po czym udaliśmy się do portu, aby odbyć nocny rejs statkiem po Dunaju. Była to najcudowniejsza atrakcja, gdyż Budapeszt nocą prezentuje się najpiękniej. W ostatnim dniu był krótki spacer po Półwyspie Małgorzaty i wyjazd do Brna, bramy i stolicy Moraw Południowych z modernistyczną i secesyjną architekturą oraz sześcioma uniwersytetami. Zwiedziliśmy starówkę, katedrę św. Piotra i Pawła oraz wzgórze uniwersyteckie. Zauważyliśmy duże podobieństwo między Brnem a Wiedniem. W godzinach nocnych powróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni do Wągrowca.