Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

środa, 10 kwiecień 2019

Wizyta w Parlamencie Europejskim

W dniu 21.03.2019r. 71-osobowa grupa słuchaczy WUTW wyruszyła autokarem do Belgii. Po pokonaniu trasy wiodącej przez Niemcy i Holandię dotarliśmy w piątek 20.03. do Brukseli. Mimo ponad 2-godzinnego opóźnienia mogliśmy bez problemu wejść i zwiedzać Parlament Europejski, w którym zasiada 51 europosłów z Polski, pośród 751 deputowanych z 28 państw Europy. W Brukseli mają miejsce obrady komisji parlamentarnych, sesje parlamentarne oraz obrady grup politycznych, z których żadna nie ma większości ani koalicji, a osiągają kompromis. 70 % prawa w Polsce jest przygotowywane w PE. Potem udaliśmy się pod Pałac Królewski, gdzie urzędował król Filip I i na najładniejszy rynek w Europie Grand-Place. Podziwialiśmy gotycki ratusz, ozdobiony 294 figurami. Na szczycie 96-metrowej wieży góruje rzeźba patrona miasta św. Michała. Wokół rynku są piękne kamieniczki. Przeszliśmy też pasażem św. Huberta. Dotarliśmy do katedry św. Michała i św. Guduli. Jednak oczekiwanym punktem wycieczki była wizyta w muzeum czekolady. Pracownik muzeum wraz z naszą koleżanką Elżbietą zaprezentowali nam ręczny proces produkcji pralinek z ziarna kakaowego. Mogliśmy też degustować 4 rodzaje produkowanych tam wyrobów. Po obiadokolacji udaliśmy się na nocleg do hotelu Ibis Budżet Brussels Airport. W następnym dniu odczuliśmy piękno i różnorodność naszego kontynentu w parku ,,Mini Europa” i atomium . Równie urokliwe okazało się miasto portowe Antwerpia, o zwartej zabudowie, słynące ze szlifowania diamentów. Spacerując po mieście podziwialiśmy ratusz, fontannę Silvius Brado, katedrę Najświętszej Marii Panny, dom Rubensa oraz domy cechowe. Wyjazd był bardzo udany i na długo pozostanie w naszej pamięci.