Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

wtorek, 13 lipiec 2021

Wyjazd kulturalno-naukowy

W dniach 24 – 26.07.2021r. odbył się wyjazd kulturalno-naukowy 48 członków WUTW do Wrocławia, Zakopanego i Krakowa. Organizatorem była Fundacja ,,Rozwój Zbyszewic” realizująca program MNiSW. Najpierw z 212 metrowej wieży widokowej Sky Tower podziwialiśmy niezwykłą panoramę Wrocławia. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji w Zakopanem wyruszyliśmy spacerkiem na Krupówki. W drugim dniu zwiedziliśmy zamek w Nidzicy. Następnie wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy na Butorowy Wierch. Szczególnych przeżyć dostarczył wieczorem dramat St. I. Witkiewicza ,,Metafizyka dwugłowego cielęcia” w Teatrze w Zakopanym. W ostatnim dniu obejrzeliśmy miejsce startu skoczków narciarskich na Wielkiej Krokwi. W drodze powrotnej udaliśmy się do Krakowa. Tu nasi słuchacze zwiedzili Wawel, Stary Rynek, Kościół Mariacki, odnajdując tablicę ks. J. Wujka. Podczas podróży wysłuchali wykładów z zakresu uprawnień Prezydenta RP, gwarancji praworządności, 3-stopniowego podziału terytorialnego państwa i obowiązujących norm prawnych. Wiedzę tą przekazał nam Wiceburmistrz Miasta i Gminy Margonin. Jesteśmy bardzo wdzięczni organizatorom za tak bogaty program wyjazdu.