Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

wtorek, 07 listopad 2023

Wycieczka do Budapesztu

Fundacja ,,Rozwój Zbyszewic” zaprosiła w dniach 17-19.11.2023r. dziesięciu członków WUTW na wyjazd do Budapesztu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ambasady RP, gdzie przyjęła nas sekretarz Katarzyna Ratajczak-Sowa. Po szczegółowej informacji dotyczącej działalności Ambasady zostaliśmy poczęstowani regionalnymi ciasteczkami pogaczami. Wieczorem podziwialiśmy z rejsu statkiem Millenium wyjątkowo pięknie oświetlone miasto, ponieważ Węgrzy świętowali 150-tą rocznicę połączenia Budy, Obudy i Pesztu. W sobotę udaliśmy się na Plac Bohaterów z Kolumną Archanioła Gabriela i siedmioma wodzami Węgier. Potem spacer przez park miejski i zwiedzanie Bazyliki z relikwiami Św. Stefana i kopią Matki Boskiej Częstochowskiej. Czas wolny spędziliśmy w hali targowej. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Zamkowe, gdzie urzęduje Pani prezydent, pełniąca rolę kanclerską i premier Orban. Wieczorem czekał na nas właściciel winnicy z obiadokolacją, muzyką i występami regionalnego zespołu. Niedziela, to dzień poznawania historii Węgier w otoczeniu parlamentu oraz zwiedzanie neorenesansowej opery. Był również czas na poczucie klimatu na Jarmarku Świątecznym. Z najpiękniejszej stolicy nad Dunajem, pełnej wspaniałych pałaców i kamieniczek wyjechaliśmy po godzinie 15.00 w kierunku Wągrowca. Był to wyjazd kulturalno-naukowy, połączony z wykładami Pana Łukasza Malczewskiego. Ostatnio zmieniany poniedziałek, 27 listopad 2023 08:05